Regulamin

REGULAMIN ŚWIADCZENIA USŁUG PRAWNYCH DROGĄ ELEKTRONICZNĄ
przez
PRAGMA ADWOKACI Bukowska Celary Feder spółka komandytowa
z siedzibą w Katowicach
KRS: 0000650801
NIP: 6342882064
Regon: 366107088

§ 1

Regulamin niniejszy został sporządzony w trybie przewidzianym przez art. 8 ust. 1 pkt) ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2002 r., Nr 144, poz. 1204 ze zm.)

§ 2

Definicje określeń użytych w treści niniejszego regulaminu:
1) regulamin – niniejszy regulamin świadczenia usług prawnych drogą elektroniczną przez PRAGMA ADWOKACI Bukowska Celary Feder spółka komandytowa z siedzibą w Katowicach;

2) adres elektroniczny – oznaczenie systemu teleinformatycznego umożliwiającego porozumiewanie się
za pomocą środków komunikacji elektronicznej, w szczególności poczty elektronicznej;

3) system teleinformatyczny – zespół współpracujących ze sobą urządzeń informatycznych
i oprogramowania, zapewniający przetwarzanie i przechowywanie, a także wysyłanie i odbieranie danych poprzez sieci telekomunikacyjne za pomocą właściwego dla danego rodzaju sieci telekomunikacyjnego urządzenia końcowego w rozumieniu ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. – Prawo telekomunikacyjne (Dz. U. z 2014 r. poz. 243, z późn. zm.);

4) świadczenie usługi drogą elektroniczną – wykonanie usługi świadczonej bez jednoczesnej obecności stron (na odległość), poprzez przekaz danych na indywidualne żądanie Klienta, przesyłanej
i otrzymywanej za pomocą urządzeń do elektronicznego przetwarzania, włącznie z kompresją cyfrową, i przechowywania danych, która jest w całości nadawana, odbierana lub transmitowana za pomocą sieci telekomunikacyjnej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. – Prawo telekomunikacyjne (Dz. U.
z 2004 r. Nr 171, poz. 1800);

5) środki komunikacji elektronicznej – rozwiązania techniczne, w tym urządzenia teleinformatyczne
i współpracujące z nimi narzędzia programowe, umożliwiające indywidualne porozumiewanie
się na odległość przy wykorzystaniu transmisji danych między systemami teleinformatycznymi,
a w szczególności pocztę elektroniczną;

6) Kancelaria – PRAGMA ADWOKACI Bukowska Celary Feder spółka komandytowa z siedzibą
w Katowicach przy ul. Brynowskiej 72, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, prowadzonego przez Sąd Rejonowy Katowice-Wschód w Katowicach Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000650801;

7) Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, korzystająca z usług prawnych Kancelarii świadczonych drogą elektroniczną;

8) strona internetowa Kancelarii – www.pragmaadwokaci.pl;

9) formularz kontaktowy – formularz zamieszczony na stronie internetowej Kancelarii, w zakładce „Kontakt”, w treści którego Klient zgłasza chęć skorzystania z usług prawnych Kancelarii;

10) usługa – odpłatna usługa prawna świadczona przez Kancelarię na rzecz Klienta w odpowiedzi na zapytanie zamieszczone w formularzu zgłoszeniowym, obejmująca w szczególności poradę prawną, opinię prawną, projekt pisma, umowy lub innego dokumentu itp., na podstawie informacji
i dokumentów załączonych przez Klienta do formularza zgłoszeniowego, uzupełnionych o ewentualne dodatkowe informacje zebrane za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej;

11) umowa – umowa zawierana przez Kancelarię z Klientem, na mocy której Kancelaria świadczy na rzecz Klienta usługę za indywidualnie uzgodnione wynagrodzenie;

12) ustawa – ustawa z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2002 r., Nr 144, poz. 1204 ze zm.);

13) dni robocze – dni powszednie, tj. od poniedziałku do piątku, a zatem z wyłączeniem sobót oraz dni wolnych od pracy w rozumieniu ustawy z dnia 18 stycznia 1951 roku o dniach wolnych od pracy (Dz. U. z 1951 r. Nr 4, poz. 28, ze zm.);

14) oferta – oferta wykonania usługi prawnego, złożona przez Kancelarię w odpowiedzi na otrzymany od Klienta formularz kontaktowy, zawierająca wycenę usługi, sposób i czas jej realizacji oraz termin
i sposób płatności wynagrodzenia.

§ 3

Regulamin niniejszy określa:
1. rodzaje i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną przez Kancelarię,
2. warunki świadczenia usług prawnych drogą elektroniczną;
3. warunki zawierania i rozwiązywania umów o świadczenie przez Kancelarię usług prawnych drogą elektroniczną;
4. tryb postępowania reklamacyjnego

§ 4

1. Kancelaria w ramach swojej działalności świadczy m.in. usługi prawne drogą elektroniczną, na rzecz Klientów, którzy zgłoszą zapotrzebowanie skorzystania z takich usług za pośrednictwem formularza kontaktowego, zamieszczonego na stronie internetowej Kancelarii, w zakładce „Kontakt”.
2. Warunkiem skorzystania przez Klienta z usługi drogą elektroniczną jest:
– dostęp do Internetu,
– odpowiednio skonfigurowana przeglądarka internetowa umożliwiająca wejście na stronę internetową Kancelarii,
– adres elektroniczny,
3. Skorzystanie przez Klienta formularza kontaktowego polega na:
a) wypełnieniu rubryki „tutaj krótko opisz swój problem” poprzez zgłoszenie Kancelarii zapytania prawnego, poprzedzonego opisem istotnych okoliczności faktycznych sprawy, wraz z ewentualnym podaniem podstawowych danych osobowych i nr telefonu kontaktowego (podanie w formularzu danych osobowych oraz nr tel. kontaktowego na etapie składania zapytania nie jest obowiązkowe),
b) wyborze preferowanej godziny kontaktu przez przedstawiciela Kancelarii (ramy godzinowe to 8:00-12:00, 12:00-15:00, 15:00-18:00),
c) dołączeniu pliku zawierającego dokumenty niezbędne do dokonania analizy prawnej,
d) wskazaniu maksymalnego budżetu przeznaczonego przez Klienta na przeprowadzenie sprawy przez Kancelarię,
e) wskazaniu adresu e-mail do kontaktu przez przedstawiciela Kancelarii;
4. Warunkiem skutecznego przesłania formularza kontaktowego przez Klienta jest zaznaczenie pola „zatwierdzam regulamin”, przy czym Klient przed zatwierdzeniem ma możliwość zapoznania się
z pełnym tekstem regulaminu, zamieszczonego pod zakładką „regulamin”. Odhaczenie pola „zatwierdzam regulamin” jest równoznaczne z akceptacją warunków regulaminu i zobowiązuje Klienta do przestrzegania jego treści.
5. Klient otrzyma na podany w formularzu adres e-mail potwierdzenie skutecznego złożenia formularza kontaktowego.

§ 5

1. Kancelaria świadczy usługi odpłatnie, za indywidualnie uzgodnione z Klientem wynagrodzenie.
2. Usługi świadczone są przez Kancelarię drogą elektroniczną, z wykorzystaniem formularza kontaktowego.
3. Formularz kontaktowy, po jego skutecznym złożeniu przez Klienta, automatycznie przesyłany jest na adres poczty elektronicznej Kancelarii.
4. W terminie nie dłuższym niż 24 godziny od otrzymania prawidłowo wypełnionego formularza kontaktowego, Kancelaria sporządza bezpłatną wycenę usługi i przesyła ją do Klienta drogą elektroniczną na podany w formularzu adres e-mail. Wskazany wyżej termin może ulec przedłużeniu
w przypadku pojawienia się konieczności uzupełnienia przez Klienta opisu stanu faktycznego, przedłożenia dodatkowych dokumentów itp. W tej sytuacji, Kancelaria kontaktuje się z Klientem drogą elektroniczną w celu uzupełnienia wymaganych informacji, a bieg 24-godzinnego terminu rozpoczyna się z chwilą przekazania Kancelarii kompletu wymaganych dokumentów/uzupełniającego opisu stanu faktycznego. Przedstawiciel Kancelarii zastrzega sobie prawo do kontaktu z Klientem również drogą telefoniczną, ale jedynie w przypadku, gdy Klient dobrowolnie zamieści numer telefonu w formularzu kontaktowym. Do 24-godzinnego terminu, o którym mowa powyżej, nie wlicza się okresu od godziny 16.00 w piątek do godziny 8.00 w poniedziałek.
5. Kancelaria przy wycenie usługi nie jest związana podaną przez Klienta w formularzu kwotą w rubryce „wskaż maksymalny budżet na poprowadzenie swojej sprawy”. Zamieszczenie tej kwoty ma dla Kancelarii jedynie walor informacyjny, ułatwiający dokonanie odpowiedniej wyceny i dostosowanie tej wyceny do potrzeb Klienta.
6. Wraz z wyceną usługi, Kancelaria prześle Klientowi informację o proponowanym terminie i sposobie wykonania usługi oraz terminie i sposobie płatności wynagrodzenia, jak również poinformuje o okresie związania Klienta i Kancelarii złożoną ofertą.
7. Kancelaria ma prawo odmówić wykonania usługi zleconej przez Klienta w formularzu kontaktowym bez konieczności uzasadniania decyzji odmownej. Dotyczy to w szczególności zlecenia dotyczącego przygotowania pism terminowych, środków zaskarżenia itp., których wykonanie będzie niemożliwe lub obiektywnie utrudnione z uwagi na zbyt krótki czas przeznaczony na realizację usługi (np. zlecenie przygotowania środka zaskarżenia do 4 dni roboczych przed upływem terminu procesowym), jak również usługi, której wykonanie stanowiłoby działanie sprzeczne z prawem.
8. Umowa zostaje zawarta z chwilą zapłaty przez Klienta wynagrodzenia wskazanego w ofercie na poniższy rachunek bankowy Kancelarii: Bank Zachodni WBK S.A. 20 1090 1825 0000 0001 3384 2659
z zastrzeżeniem, iż wpłata musi zostać dokonana w podanym przez Kancelarię okresie związania ofertą. Po upływie tego okresu Kancelaria przestaje być związana przesłaną Klientowi wyceną i może odmówić wykonania usługi za tę stawkę. Jeżeli mimo to Klient w dalszym ciągu będzie zainteresowany realizacją usługi, wówczas Strony indywidualnie uzgodnioną warunki wynagrodzenia Kancelarii, potwierdzając je za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej.
9. Po zawarciu Umowy Kancelaria uzgodni indywidualnie z Klientem dalsze szczegóły dotyczące realizacji usługi, w szczególności sposób kontaktu z Klientem, terminy informowania Klienta
o wykonanych działaniach itp.
10. Umowa wiąże Strony przez okres realizacji usługi, przy czym może zostać wcześniej wypowiedziana ze skutkiem natychmiastowym jedynie w przypadku rażącego, zawinionego naruszenia jej postanowień przez drugą Stronę, po uprzednim uprzedzeniu drugiej strony o zamiarze wypowiedzenia i wezwaniu do należytego wykonania umowy. Kancelaria zachowuje prawo do wynagrodzenia za usługę wykonaną do czasu wypowiedzenia umowy. W przypadku wykonania do tego czasu jedynie części usługi, wynagrodzenie za jej wykonanie oblicza Kancelaria, proporcjonalnie do procentowego zakresu wykonania usługi, na podstawie pierwotnie uzgodnionej kwoty wynagrodzenia. Pozostała część wynagrodzenia podlega zwrotowi na wskazany przez Klienta rachunek bankowy.
11. Klient wyraża zgodę na wystawienie przez Kancelarię faktury VAT dokumentującej wynagrodzenie
w formie elektronicznej i przesłanie jej na adres e-mail wskazany w formularzu kontaktowym. Faktura VAT zostanie wystawiona i przesłana Klientowi do 5 dni roboczych liczonych od dnia zaksięgowania wpłaty. Na wyraźne żądanie Klienta, faktura zostanie wystawiona w formie papierowej i przesłana Klientowi listem poleconym na wskazany adres dla doręczeń.

§ 6

1. Kancelaria ponosi odpowiedzialność wyłącznie za treść i formę usług prawnych.
2. Kancelaria świadczy usługi na terenie Polski, w języku polskim, angielskim i niemieckim, przy czym świadczenie usług w innym języku, niż język polski wymagać będzie uprzedniego poinformowania Kancelarii o takiej konieczności, w celu uwzględnienia tej okoliczności przy przygotowaniu oferty,
a następnie indywidualnych uzgodnień z Kancelarią.
3. Kancelaria świadczy usługi wyłącznie w dni robocze.
4. Kancelaria świadczy usługi na podstawie przekazanych jej przez Klienta informacji i dokumentów. Kancelaria nie ponosi odpowiedzialności za niedokładne przedstawienie stanu faktycznego przez Klienta, za zatajenie istotnych dla sprawy okoliczności, za prawdziwość i rzetelność przekazanej do analizy dokumentacji czy za opóźnienie w przekazaniu niezbędnej dokumentacji.
5. Przy wykonywaniu usługi Kancelaria związana jest ściśle treścią zapytania/zlecenia zamieszczonego
w formularzu kontaktowym, objętego wyceną. Wszelkie dodatkowe pytania i zagadnienia przesyłane przez Klienta stanowią odrębną usługę i podlegają osobnemu wynagrodzeniu.
6. Kancelaria nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne problemy techniczne, w szczególności związane z funkcjonowaniem strony internetowej i zawartego w niej formularza kontaktowego. Kancelaria zastrzega sobie prawo wstrzymania świadczenia usług drogą elektroniczną na czas naprawy,
konserwacji lub rozbudowy systemu teleinformatycznego, jak również wystąpienia innych okoliczności kwalifikowanych jako siła wyższa.
7. Kancelaria w ramach realizacji usługi upoważniona jest do zadawania Klientowi dodatkowych pytań dotyczących okoliczności faktycznych sprawy lub żądania dodatkowych dokumentów, o ile okaże się to niezbędne do prawidłowego wykonania zleconej usługi w ramach umowy.
8. Przyjętą formą komunikacji pomiędzy Klientem a Kancelarią jest kontakt mailowy, uzupełniony
o ewentualny kontakt telefoniczny, o ile okaże się to niezbędne dla prawidłowego wykonania usługi
i jedynie w przypadku, gdy Klient dobrowolnie zamieści numer telefonu w formularzu kontaktowym.
9. Usługi prawne świadczone przez Kancelarię są objęte ochroną praw autorskich, a Klient może z nich korzystać jedynie na użytek własny, pod rygorem odpowiedzialności cywilnej i karnej za naruszenie tego obowiązku, polegające na powielaniu, dystrybucji czy ujawnianiu wyników pracy Kancelarii osobom trzecim, bez uprzedniej indywidualnej zgody Kancelarii na takie działanie.
10. Kancelaria zastrzega sobie prawo do przechowywania kopii wszelkiej dokumentacji przekazanej jej przez Klienta w ramach zleconej usługi prawnej, jak również dokumentacji wytworzonej przez Kancelarię w związku z wykonaniem usługi (pisma procesowe, projekty umów itp.), przy czym dokumentacja ta, w przypadku braku jej odbioru przez Klienta na wyraźne wezwanie Kancelarii,
po upływie 5 lat przechowywania może zostać zniszczona.
11. Usługi świadczone przez Kancelarię wykonywane są przez adwokatów, radców prawnych, aplikantów adwokackich, aplikantów radcowskich oraz prawników zatrudnionych przez Kancelarię. Adwokaci
i radcowie prawni współpracujący z Kancelarią oraz podlegający im aplikanci adwokaccy i radcowscy świadczą usługi prawne z uwzględnieniem postanowień Kodeksów Etyki Zawodowej.

§ 7

1. Klient może zgłosić swoje zastrzeżenia co do zrealizowanej przez Kancelarię usługi w drodze reklamacji, zgłoszonej Kancelarii pod rygorem nieważności drogą pisemną, listem poleconym, nie później niż w terminie 14 dni od wykonania usługi. Reklamacje zgłoszone Kancelarii po upływie wskazanego wyżej terminu oraz w innej formie niż forma pisemna nie będą rozpatrywane przez Kancelarię.
2. W zgłoszeniu reklamacyjnym Klient powinien podać dokładnie swoje dane osobowe, opisać szczegółowo reklamowaną usługę oraz możliwie obszernie sprecyzować zarzuty reklamacyjne.
3. Rozpatrzenie reklamacji następuje w terminie 14 dni roboczych od jej wpływu do Kancelarii. W przypadku braku możliwości rozpatrzenia reklamacji w w/w terminie Kancelaria poinformuje o tym Klienta, wskazując przyczyny opóźnienia oraz przewidywany termin rozpatrzenia reklamacji.
4. Kancelaria rozpatruje zgłoszenie reklamacyjne poprzez przesłanie Klientowi, na adres poczty elektronicznej widniejący w formularzu kontaktowym, informacji o odmowie uwzględnienia reklamacji lub propozycji załatwienia reklamacji. Klient może zaakceptować propozycję reklamacji lub odrzucić ją w terminie 5 dni roboczych od jej otrzymania. Odrzucenie propozycji rozpatrzenia reklamacji wyczerpuje tryb reklamacyjny.

§ 8

Do Klientów będących konsumentami zastosowanie ma art. 38 pkt 1) ustawy z dnia 30 maja 2014 roku
o prawach konsumenta (Dz. U. z 2014 r., poz. 827). Akceptując regulamin i zawierając umowę z Kancelarią Klient będący konsumentem przyjmuje do wiadomości, że rozpoczęcie świadczenia usługi prawnej nastąpi przed upływem 14-dniowego terminu, o którym mowa w art. 27 ustawy o prawach konsumenta, a zatem odstąpienie od umowy w tym trybie już po rozpoczęciu wykonywania usługi jest wyłączone. Akceptując warunki regulaminu Klient potwierdza zatem, iż w odniesieniu do usług prawnych świadczonych przez Kancelarię drogą elektroniczną nie przysługuje mu prawo do odstąpienia od umowy w trybie przepisów wskazanej wyżej ustawy o prawach konsumenta.

§ 9

1. Kancelaria jest administratorem danych osobowych przekazywanych jej przez Klienta.
2. Kancelaria zobowiązuje się do ochrony danych osobowych i przestrzegania wszelkich postanowień ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 1997r. Nr 133, poz. 883).
3. Kancelaria zobowiązuje się do zachowania w tajemnicy zawodowej wszelkich informacji przekazanych jej przez Klienta w związku ze zleconą usługą.
4. Przekazywanie Kancelarii informacji i dokumentów za pośrednictwem systemu teleinformatycznego następuje za zgodą i na wyłączne ryzyko Klienta. Kancelaria nie gwarantuje bezpieczeństwa przepływu informacji przekazywanych jej drogą elektroniczną w przypadku niezastosowania przez Klienta aktualnych i wystarczających zabezpieczeń systemu teleinformatycznego.

§ 10

1. W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem zastosowanie mają właściwe przepisy prawa polskiego, w szczególności przepisy Kodeksu cywilnego, ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku
o świadczeniu usług drogą elektroniczną, ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta, ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych, ustawy z dnia 26 maja 1982 roku
o adwokaturze, ustawy z dnia 6 lipca 1982 roku o radcach prawnych oraz przepisy korporacyjne adwokatów i radców prawnych.
2. Regulamin stanowi integralną część umowy pomiędzy Kancelarią, a Klientem.
3. Kancelaria zastrzega sobie prawo do zmiany regulaminu w każdym czasie. Zmiany są wiążące z chwilą ich opublikowania na stronie internetowej Kancelarii, przy czym do umów zawartych przed zmianą regulaminu obowiązujące są postanowienia regulaminu obowiązującego w dacie zawarcia umowy.
4. Wszelkie spory powstałe w związku z realizacją umowy rozstrzygane będą w pierwszej kolejności polubownie, a w przypadku wyczerpania trybu polubownego, przez Sąd właściwy rzeczowo
i miejscowo dla siedziby Kancelarii.
5. Wszelkie dane, materiały i informacje opublikowane na stronie internetowej Kancelarii stanowią wyłączną własność Kancelarii i są chronione prawami autorskimi.
6. Niniejszy regulamin wchodzi w życie z dniem jego opublikowania na stronie internetowej Kancelarii.